Skip to main content
טיפול בהפרעות זיקפה

טיפול בהפרעות זיקפה

טיפול בהפרעות זיקפה
טיפול בהפרעות זיקפה
  • תפקוד לקוי של זיקפה הוא מצב שכיח. למרות שזה לא מסכן חיים, זה יכול להשפיע לרעה על איכות החיים שלך. מכיוון שזה יכול להיות קשור למצבים אחרים, כמו מחלות לב, חשוב שתקבל את הטיפול הנכון. ישנן אפשרויות טיפול שונות עבור לקוי של זיקפה , שוחח עם הרופא שלך איזו אפשרות היא הטובה ביותר למצב האישי שלך.

  • חלק זה מציע מידע כללי על אפשרויות טיפול ומצבים יכולים להשתנות במדינות שונות.

טיפולים


חינוך והערכה זוגית

חלק חשוב בטיפול הוא הבנת המצב וההשלכות שלו על מערכות היחסים האינטימיות שלכם. הרופא שלך ימליץ לעתים קרובות על שילוב של גישות פיזיות ופסיכולוגיות לטיפול ב-ED. בעבר הרופאים התמקדו בעיקר בטיפול בהיבט הפיזי של ED. כיום עוסקים גם בהיבטים פסיכולוגיים ורגשיים של המצב.

טיפול הכולל גישות פסיכולוגיות הוכח כיעיל יותר מטיפול רק בסימפטומים הגופניים. גישה זו הוכחה כיעילה גם בחולים בודדים, או במקרים בהם בן הזוג אינו מעורב.

אם אתם במערכת יחסים מחויבת, זה מועיל לטיפול שלכם אם בן הזוג מסכים לסוג הטיפול, מודע לאופן הפעולה שלו ואתם מסוגלים לדבר על זה.

זכור שהטיפול מבוסס על המצב האישי שלך ומה שעשוי להועיל לאחרים לא תמיד מועיל לך.

אם יש לך תנאים אחרים שעשויים להיות קשורים ל-ED, הרופא שלך ידון בהפנייתך למומחה להערכה והמשך טיפול.

עצות לאורח חיים

שיפור הבריאות הכללית שלך יכול לעזור לשפר את הסימפטומים שלך. הרופא שלך ימליץ לך להפסיק לעשן, לשתות פחות אלכוהול ולהתאמן באופן קבוע.

בהתאם למצב האישי שלך, הרופא שלך עשוי להמליץ לך להתאים את התזונה שלך. חשוב לדון בזה עם הרופא תחילה. ככלל, השתדלו להקפיד על תזונה מגוונת ודלה בסוכר, מלח ומאכלים שומניים.

מעכבי פוספודיאסטראז 5

מעכבי Phosphodiesterase 5 (PDE5Is) הם קבוצה של תרופות המשמשות לטיפול ב-ED. תרופות אלו מרפות שרירים חלקים בכלי הפין כדי להגביר את זרימת הדם. הם אינם גורמים לזקפה ללא גירוי מיני.

ישנם 4 סוגים מאושרים של PDE5Is:

  • סילדנפיל
  • טדלפיל
  • ורדנפיל
  • אוונפיל

PDE5Is הם הטיפול הנפוץ ביותר עבור ED. כל סוגי PDE5Is יכולים להיות יעילים באותה מידה. איזו תרופה היא הטובה ביותר עבורך תלויה בתדירות שבה אתה רוצה לקיים פעילות מינית, ובניסיון האישי שלך.

בגלל ההצלחה של PDE5Is בטיפול ב-ED, יש הרבה כדורים מזויפים בשוק. תרופות אלו אינן מאושרות למכירה, הן עלולות להיות רעילות ועלולות לפגוע בבריאותכם. שוחח תמיד עם הרופא או עם ספק שירותי הבריאות שלך לפני השימוש או הקנייה של תרופות ל-ED.

סילדנפיל

Sildenafil הוא ה-PDE5I הוותיק ביותר הזמין והוא זמין כגלולה. זה מגיע במינונים של 25, 50 ו-100 מ"ג. ניתן להתאים את המינון בהתאם לצרכים שלך. אתה יכול להרגיש את ההשפעות של התרופה 30-60 דקות לאחר נטילתה. הם עשויים להימשך עד 12 שעות. אם אתה אוכל ארוחה שומנית ממש לפני נטילת סילדנפיל, התרופה פחות יעילה.

טדלפיל

Tadalafil זמין כגלולה. זה מגיע במינונים של 5, 10 ו-20 מ"ג. ניתן להתאים את המינון בהתאם לצרכים שלך. אתה תתחיל להרגיש את ההשפעות של התרופה 30 דקות לאחר נטילתה. זה הכי יעיל אחרי שעתיים.

ההשפעות עשויות להימשך עד 36 שעות. בניגוד ל-PDE5Is אחרים, לאוכל אין השפעות על פעולתו של tadalafil. Tadalafil יומי (5 מ"ג) קיבל גם רישיון לטיפול בתסמיני שתן הקשורים להגדלה שפירה של הערמונית עם או בלי ED. הרופא שלך עשוי להמליץ על Tadalafil יומי אם יש לך ED עם BPE.

ורדנפיל

ורדנפיל זמין כגלולה, או כטבליה מתמוססת. זה מגיע במינונים של 5, 10 ו-20 מ"ג. ניתן להתאים את המינון בהתאם לצרכים שלך. אתה תתחיל להרגיש את ההשפעות של התרופה 30 דקות לאחר נטילתה. אם אתה אוכל ארוחה שומנית ממש לפני נטילת ורדנפיל, התרופה פחות יעילה.

אוונפיל

Avanafil הוא ה-PDE5I האחרון שהפך זמין. זה מגיע במינונים של 50, 100 ו-200 מ"ג. ניתן להתאים את המינון בהתאם לצרכים שלך. אתה יכול להרגיש את השפעת התרופה 15-30 דקות לאחר נטילתה. נטילת הגלולה עם כל מזון יכולה לעכב את השפעותיה.

תופעות לוואי

PDE5Is עלול לגרום לכאבי ראש, הסמקה של העור, צרבת, אף סתום וסחרחורת. סילדנפיל וורדנפיל עלולים לגרום לשינויים בראייה, וטדלפיל ואוונפיל עלולים לגרום לכאבי גב ושרירים. כל תופעות הלוואי הללו מפסיקות כאשר אתה מפסיק לקחת את הגלולה.

מתי PDE5I לא מומלץ?

השימוש ב-PDE5Is אינו מומלץ אם אתה נוטל תרופות על בסיס ניטראט, או אם אתה נוטל חוסמי אלפא. הם עלולים להוביל לירידה פתאומית בלחץ הדם. אם יש לך חששות, שוחח עליהם עם הרופא שלך.

מה אם PDE5I לא עובד?

אם אתה מאמין ש-PDE5Is לא עובדים בשבילך, חשוב להבין את הסיבה. לשם כך, עליך לענות על השאלות הבאות:

  • האם השתמשת בתרופה לפחות ארבע פעמים שונות?
  • האם השתמשת במינון המרבי של התרופה?
  • האם השתמשת בגירוי מיני כשנטלת את התרופה?
  • האם חיכית מספיק זמן עד שהתרופה תשפיע?
  • האם חיכית יותר מדי זמן לפני שהתחלת גירוי מיני?

אם עם המינון הגבוה ביותר ושימוש נכון PDE5Is עדיין אינם יעילים, שוחח על אפשרויות טיפול אפשריות אחרות עם הרופא שלך.

טיפולים מקומיים

מהם טיפולים מקומיים?

טיפולים מקומיים פירושם למרוח תרופות על העור. שני פורמולציות ספציפיות של אלפרוסטדיל אושרו לטיפול מקומי. הראשון הוא תרופה לכדורית השופכה המוכנסת לקצה הפין (תוך-עורפית). השני הוא מריחת קרם הנמשח על הפתח החיצוני של השופכה בקצה הפין.

מתי עלי לשקול טיפולים מקומיים?

אלפרוסטדיל היא תרופה ידועה לטיפול ב-ED. בדרך כלל היא נחשבת כקו טיפול שני אך היא יכולה להיות גם אפשרות טיפול קו ראשון. היתרון העיקרי של קרם אלפרוסטדיל הוא שתופעות לוואי נדירות מאוד ואין אינטראקציות עם תרופות אחרות (למשל תרופות ללחץ דם, מדללי דם כמו הפרין או וורפרין).

כיצד פועלים טיפולים מקומיים?

אלפרוסטדיל נספג מהשופכה ומרפה שרירים חלקים בכלי הפין כדי להגביר את זרימת הדם. קרם אלפרוסטדיל כולל משפר חלחול על מנת להקל על ספיגת אלפרוסטדיל. מנגנון הפעולה דומה לאלפרוסטדיל תוך השופכה.

מתי לא מומלצים טיפולים מקומיים?

אתה לא צריך להשתמש באלפרוסטדיל אם אתה אלרגי אליו, או אם יש לך:

  • אנמיה חרמשית או תכונת אנמיה חרמשית
  • לוקמיה
  • גידול של מח העצם (מיאלומה נפוצה)
  • פין מעוקל או מעוות
  • פיברוזיס בפין או מחלת פיירוני
  • אם יש לך השתלת פין

מהן תופעות הלוואי?

תופעות הלוואי השכיחות ביותר של טיפולים מקומיים הם כאב מקומי וסחרחורת עם תת לחץ דם אפשרי. במקרים מסוימים, דימום מהשופכה ודלקות בדרכי השתן מתרחשים בעוד פיברוזיס הפין ופריאפיזם נדירים מאוד.
לאלפרוסטדיל מקומי יש יתרון של תופעות לוואי מקומיות בלבד הכוללות אריתמה של הפין, צריבה של הפין וכאב. תופעות לוואי מערכתיות נדירות מאוד.

כדי לוודא שאלפרוסטדיל בטוח עבורך, ספר לרופא שלך אם יש לך:

  • היסטוריה של קרישי דם
  • מחלות לב, לחץ דם גבוה (יתר לחץ דם)
  • הפרעת דימום או קרישת דם; אוֹ
  • מחלה שעלולה לעבור בדם (כגון הפטיטיס או HIV).

השתמש בקונדום כדי למנוע העברה של תרופה זו לשותף המיני שלך.

טיפול בגלי הלם לבעיות זיקפה

מהו טיפול בגלי הלם?

טיפול בגלי הלם חוץ גופיים (ESWT) הוא טיפול בפולסים של גלי הלם ממוקדים בעוצמה נמוכה מאוד המכוון אל הפין כדי לשפר את תפקוד הזקפה. הוא מורכב ממספר מפגשים, וניתן לחזור עליו במידת הצורך.

ESWT נחקר כאפשרות טיפול חדשה עבור ED. זו לא אפשרות טיפול סטנדרטית. התקני ESWT ספציפיים נחוצים לטיפול ב-ED. שוחח עם הרופא שלך אם ESWT הוא הטיפול המתאים לך וזמין בבית החולים שלך.

עובדה מעניינת

טיפול בגלי הלם משמש גם לטיפול באבנים בכליות ובמצבים כמו דלקת פרקים. במקרים אלו, עוצמת גלי ההלם גבוהה יותר.

מתי עלי לשקול ESWT?

אם יש לך ED קל ואתה לא יכול או לא רוצה לקחת PDE5Is, הרופא שלך עשוי להמליץ על ESWT. זכור כי ESWT אינה אופציה סטנדרטית כיום לטיפול ב-ED.

איך זה עובד?

ESWT גורם נזק קל לרקמת הפין. בתהליך הריפוי נוצרים כלי דם חדשים, המגבירים את זרימת הדם לפין. זה עשוי לגרום לשיפור היכולת לקבל ולשמור על זקפה

זריקות תוך-עוריות

מהן זריקות תוך-עוריות?

זריקות תוך-עוריות הן אופציה טיפולית עבור ED שבה אתה מזריק תרופות לתוך הרקמה הספוגית בפין כדי לפתוח את כלי הדם.

מתי עלי לשקול זריקות תוך-עוריות?

הזרקות תוך-עוריות יהיו אופציה טיפולית אם טיפולים קודמים כגון שינויים באורח החיים או PDE5I לא היו מוצלחים. למרות שגברים רבים יפחדו מהרעיון של הנחת מחט לתוך הפין שלהם, רוב הגברים שבוחרים בטיפול בהזרקה מבינים במהירות שהיתרונות של ההזרקה עולים בהרבה על דקירת סיכה זעירה.

כיצד פועלות הזרקות תוך-עוריות?

התרופות בזריקות תוך-עוריות מרפות שרירים חלקים בכלי הפין כדי להגביר את זרימת הדם. זה מביא לזקפה 10-15 דקות לאחר ההזרקה, גם ללא גירוי מיני.

התרופה הנפוצה ביותר המשמשת להזרקות תוך-עוריות היא אלפרוסטדיל. במקרים מסוימים, הרופא שלך עשוי להמליץ על שילוב של תרופות כדי לשפר את היעילות או להפחית את תופעות הלוואי. תרופות נפוצות כוללות פפאברין, פנטולמין, פפטיד מעי פעיל במעיים, אטרופין ופורסקולין. המינונים עשויים להשתנות וניתן להתאים אותם לפי הצורך. זכור שלא כל התרופות זמינות בכל המדינות.

איך אני מבצע הזרקה תוך-עורית?

ייתכן שתקבל הדרכה במשרד מהאורולוג שלך כדי ללמוד כיצד להזריק לעצמך. במקרים מסוימים, בן/בת הזוג שלך עשוי לקבל הכשרה גם כן. במהלך ההדרכה, האורולוג ידון איתך גם במינון הנכון.

מיקום ההזרקה חיוני. הקפד להזריק בבסיס הפין, וזווית 2 ל-4 שעות השעון, או זווית 8 עד 10 שעות השעון כדי לא לפגוע בשופכה או בעצבים ובכלי הדם בפין. לאחר מכן, הפעל בעדינות לחץ במשך 2-5 דקות באתר ההזרקה כדי למנוע חבורות. אם מינון נכון מוזרק, תהיה לך זקפה תוך 10-15 דקות.

איור 1: זריקות תוך-עוריות הן אפשרות טיפול עבור ED.

מתי אינן מומלצות זריקות תוך-עוריות?

אין להשתמש בזריקות תוך-עוריות כאשר יש לך רגישות יתר למרכיבים כלשהם בתרופה, כאשר אתה בסיכון לפריאפיזם, או כאשר אתה נוטל תרופות למניעת קרישת דם. האורולוג שלך יכול לתת לך מידע מעמיק יותר על התוויות נגד אלה ולדון במצבך.

מהן תופעות הלוואי?

תופעות הלוואי השכיחות ביותר של זריקות הן כאב בפין בזמן זיקפה. זה קורה בערך ב-1 מתוך 10 זריקות, והכאב בדרך כלל מפסיק כשהזיקפה מסתיימת. תופעת לוואי קלה נוספת היא חבורות במקום ההזרקה.

תופעת הלוואי החמורה ביותר היא פריאפיזם. המשמעות היא שזקפה נמשכת יותר מ-4 שעות והיא כואבת. פריאפיזם עלול לפגוע בתאי השריר החלק בכלי הפין ועלול להחמיר ED. חיוני לפנות לרופא אם יש לך זקפה שנמשכת יותר מ-2-3 שעות. בדרך כלל, פריאפיזם יכול להיות מטופל ביעילות עם הזרקת תרופה נגד.

מכשיר זקפת ואקום

מהו מכשיר לזקפת ואקום?

התקן זקפת ואקום (VED), הוא מכשיר בצורת גליל המגיע עם טבעת מכווצת מגומי או סיליקון המתהדקת סביב הפין. VED מאפשר לקבל ולתחזק זיקפה.

מתי עלי לשקול VED?

עליך לשקול VED אם PDE5Is אינם יעילים. VED הוא גם אפשרות טיפול חלופית אם אינך יכול להשתמש ב-PDE5Is או אם אינך רוצה לקחת תרופות ל-ED.

איך עובד VED?

על ידי הנחת הגליל על הפין שלך, אתה יוצר ואקום עם משאבה ידנית או אלקטרונית שמוציאה את האוויר מהגליל. תהליך זה שואב דם לתוך הפין כך שהוא מתנפח ואז מזדקף.

איור 1: סוג נפוץ של התקן זקפה ואקום (VED).

לאחר הסרת המשאבה עליך למקם את טבעת הגומי או הסיליקון סביב בסיס הפין, כדי לשמור על זיקפה. לעולם אל תשאיר את הטבעת דולקת יותר מ-30 דקות.

חשוב להיות מודעים לכך שהדם שנמשך לפין הוא בצבע כהה. כתוצאה מכך, הפין שלך מרגיש קר יותר למגע ונראה מעט כחול ברגע שהרצועה נמצאת במקומה. יש אנשים שלא אכפת להם, אבל אם זה גורם לך או לבן הזוג שלך לאי נוחות, הקפד לדון בדאגה שלך זה עם זה ועם הרופא שלך.

חשוב מאוד לדעת שיש להסיר את הטבעת לאחר 30 דקות. הדם הנמשך לפין דל בחמצן, והמחסור בחמצן עלול לפגוע בעור הפין.

אם אתה בוחר להשתמש בטבעת מכווצת ללא VED, וודא שהיא עשויה מחומר גמיש כמו סיליקון או גומי. לעולם אל תשתמש בחומרים קשיחים כגון פלדה או פלסטיק קשיח מכיוון שהם עלולים להיות קשים להסרה.

מתי ה-VED לא מומלץ?

VEDs אינם מומלצים אם אתה נוטל תרופות למניעת קרישת דם, או אם יש לך הפרעת דימום.

מהן תופעות הלוואי של VEDs?

VEDs יכולים לגרום לאי נוחות מסוימת, קושי בשפיכה במהלך אורגזמה, חבורות בעור הפין וחוסר תחושה. השארת הטבעת המכווצת ליותר מ-30 דקות עלולה לגרום לנזק עור חמור לפין.

השתלת פין

מהו השתלת הפין?

שתל הפין, הנקרא גם תותב הפין, הוא מכשיר רפואי המושתל בניתוח לתוך חדרי הזקפה של הפין במקרה של ED חמור.

—-

סוגי תותבת הפין

בשמה הרפואי, תותבת הפין היא שיטת טיפול המתבצעת על ידי הנחת שני גלילי סיליקון לתוך הפין על ידי פרוצדורות כירורגיות. ישנם שלושה סוגים שונים של תותבת הפין שאינם משפיעים לרעה על מתן שתן, אורגזמה, שפיכה ותפקודי רבייה. אלה הם כדלקמן:

  • תותב מקשה אחת (ניתנת לגימור).
  • תותב מתנפח 3 חלקים.

תותב מתנפח לפין, בעוד שהמי מלח מועברים מהמאגר אל הצילינדרים בעזרת משאבה, הפין מתקשה באופן הדרגתי באופן טבעי. לאחר קיום יחסי מין, כאשר לוחצים על כפתור ליד המשאבה, המלח שנאסף בגלילים מוחזר למאגרים, והפין חוזר למצבו הרך. בהשוואה לתותבות אחרות, לרוב מועדפות תותבות מתנפחות לפין מכיוון שיש להן אחוזי הצלחה גבוהים יותר ומראה טבעי יותר. תותבות הפין מהוות את השלב האחרון בטיפול בהפרעות זיקפה ומועדפות בדרך כלל בקבוצות חולים שאינן יכולות להפיק תועלת מטיפולי שלב אחרים. בפרט, חולים שקיבלו טיפול כירורגי או הקרנות (טיפול בקרינה) מסיבות כמו סוכרת, סרטן הערמונית, סרטן שלפוחית השתן וכו', מהווים את רוב החולים בהם מיושם תותב הפין. הן עבור מטופלים גברים בקבוצה זו והן עבור בני זוגם, תותבות הפין מהוות שיטת טיפול נוחה המציעה שביעות רצון גבוהה של המטופלים

הפניות:

מידע על מטופל EAU | עמוד א.ד | יולי 2021. UROWEB

Penileprostheses.com הוא אתר מידע למטופל בבעלות Rigicon, Inc. Rigicon היא ספקית עולמית של פורטפוליו חדשני, מגוון ומלא של אפשרויות אורולוגיה תותבות.

כתובת מקומית
בין אם אתה רוצה לבחון את האפשרויות שלך במרכזים ציבוריים או במרכזים פרטיים עם תוכניות מימון משתלמות. אנחנו יכולים לתמוך בך. מלא את הטופס כדי ללמוד עוד
מטה עולמי
Rigicon, Inc.
2805 Veterans,
Memorial Hwy STE 5,
Ronkonkoma, NY 11779
ארה"ב
©2021 Rigicon, Inc. כל הזכויות שמורות. RIGI-15-03.2022